CAPITOLUL I. Depunerea, inregistrarea si solutionarea reclamatiilor
Descarcă Formular Reclamatie Quick Expeditii SRL.pdf
CAPITOLUL II. Procedura de despagubire.
a.1. Persoana juridica emite o factură către Quick Expediții;
a.2. Se specifică pe factură “despăgubire, conform Nota de transport/AWB nr. _____ din data de _____, pentru neprestarea serviciului sau daună produsă în timpul prestării serviciului poștal”;
a.3. La sumele cuprinse pe factură nu se aplică TVA;
În cazul în care reclamaţia clientului este întemeiată, fiind soluţionată favorabil, acesta va fi informat în acest sens. În cazul persoanelor fizice, despagubirea se poate achita și în numerar, la sediul Quick Expediții, cu excepția cazului în care s-a solicitat prin formularul de reclamație plata prin virament bancar, cu precizarea coordonatelor bancare necesare plății.
CAPITOLUL III. Limitele de raspundere. Exonerare de raspundere.
1.1. Quick Expediții răspunde pentru trimiterile postale interne si internationale, după cum urmează:
a) în caz de pierdere, furt sau distrugere totală:
b) în caz de pierdere ori distrugere parțială sau deteriorare:
c) în cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu contra ramburs, furnizorul de servicii poştale răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situaţia în care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferenţa corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia, în cazul în care contra rambursul a fost încasat parţial de la destinatar;
2. La sumele prevăzute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau, dupa caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul;
3. Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale;
În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate;
4. În afara despăgubirilor prevăzute, se restituie și tarifele încasate, în limita valorică a neîndeplinirii obligației asumate de către Quick Expediții. Restituirea integrală a tarifelor încasate are loc doar în cazul pierderii, furtului sau a distrugerii totale;
5. În cazul neefectuării prestațiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poștale, nominalizate de expeditor prin indicații speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar față de tariful aplicabil pentru serviciul poștal standard;
6. În cazul pierderii dovezii privind predarea trimiterii poștale înregistrate, confirmată în scris de către destinatar, furnizorul de serviciu poștal are obligația întocmirii și punerii la dispoziția expeditorului a unui duplicat al dovezii de predare;
7. Expeditorul poate renunța la dreptul sau de despăgubire în favoarea destinatarului.
Acest mecanism este un extras din Termenii si conditiile generale privind furnizarea serviciilor poștale Quick Expediții si toate celelalte definitii / mentiuni care se regasesc in OUG nr. 13/2013 si Termenii si conditiile generale privind furnizarea serviciilor poștale completeaza si sunt aplicabile prezentului mecanism.
https://qcargo.ro/conditii-generale-privind-furnizarea-serviciilor-postale/